Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

,,Beerchallenge“ s esencí stupidity

Videa lidí, kteří exují pivo, již nějaký ten den kralují facebookové zdi a tzv. „Beerchallenge“ se stal fenoménem nejenom českého internetu. Záměrně říkám nejenom českého, tato ,,sociální hra“ totiž nevznikla u nás, jak by se mohlo zdát, ale přišla ze zahraničí. Je tedy pro mnoho čecháčků jistě zahanbující, že s něčím tak přelomovým, jako je natáčení vlastního chlastaní, nepřišel český národ, jenž je dobře známý jako největší konzument piva na světě. Toto zaváhání se však mladí Češi snaží dohnat kvantitou svých virtuálních vystoupení a natočení vlastního exnutí piva se stalo jakousi podivnou povinností internetové sociální integrace.

U ,,Beerchallenge“ můžeme pozorovat dvě negativní dimenze. První, která je již mnohým uživatelům facebooku zřejmá, je naprostá impotence originality ve virtuální zábavě mladých Čechů. Druhou dimenzí, kterou si naopak moc lidí neuvědomuje, ale je přitom mnohem vážnější, je dokonale zobrazený přístup mladých našinců k alkoholu.

Bylo by nesmyslné popisovat pravidla hry, každý je zná, nejabsurdnější na celé hře je však alibismus jejích hráčů. Videa totiž točit ,,musí,“ i když nechtějí, protože jinak by přeci museli koupit basu piv. U komentářů slečen typu ,,neee ty si mě nominoval, to snad nemyslíš vážně!“ mi je snad nejtrapněji. Lidé totiž, jak se říká, neradi trhají partu a ,,co udělalo milion lidí přede mnou, musím udělat taky a počkat si na nějaký ty lajky za svůj přelomový virtuální počin, i když běžně třeba pivo vůbec nepiju.“

Někdo by si také mohl domnívat, že pokud stejné video natočila již půlka uživatelů facebooku, pokusí se čecháček přijít s něčím novým, to by se ale mýlil. Jedinou inovací, kterou dokázal mladý Čech vymyslet, je vypití většího množství alkoholu, než jeho vrstevníci před ním. Tím se stává větším borcem, alkáčem, frajerem, prostě čímkoliv, co je hodno obdivu, protože zde funguje jednoduchá česká rovnice- čím více vypitého alkoholu, tím větší společenská prestiž. ,,Jedno pivo je pro trapáky, já dám tuplák a půl láhve vodky!“

Jednou z mála jistot v životě pro mě bylo vědomí, že Češi milují své pivo, ale i tato jistota mi byla hrou ,,Beerchallenge“ uzmuta. Dobře, každý někdy exoval pivo v bujaré náladě pozdního hospodského večera, ale každý, kdo má pivo rád, ví, že exovat ho, je prostě prasárna a vidlákovina. Nejvíce trpím u sledování vyexovaných plzeňských dvanáctek, což bych přirovnal k objednání rohlíku s paštikou v Michelinské restauraci.

Až podivuhodná, nikoliv ovšem překvapující, je samozřejmost s jakou Češi přistupují k veřejné konzumaci alkoholu, která je navíc oslavována jako určitý typ hrdinství, a tak se ,,Beerchallenge“ s každým novým videem stává o trochu víc stupidní, lokální a zaprděný- ,,My rádi chlastáme, nestydíme se za to a kdo ne, je slaboch a lůzr.“ ,,Beerchallenge“ nabídl zcela novou dimenzi národního alkoholového sportu a mládež ji s povděkem a jásáním přijala. Doufejme tedy, že jako každá facebooková vlna, i tato brzy ustane a až poslední jedinec natočí svoje pivní exování, budeme zase všichni trapní a neoriginální alkoholici jenom v soukromí.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio