BLESK – NEJČTENĚJŠÍ NOVINY. Jak to?!
Autor: Aneta Lesná (31. 1. 2013)
Když se dnes v nějaké reklamě použijí nepřibarvená fakta bez oblbování, potěší mě to. Tedy pokud ona fakta nejsou vyloženě smutná. Příkladem může být reklama Blesku. Určitě jste ji už někdy slyšeli. BLESK – NEJČTENĚJŠÍ NOVINY. To je bohužel pravda. Každý den si jej přečte více než milion lidí. Ale jak je to možné?
Musíme si přiznat jednu věc. Zatímco je v Česku povážlivě málo lidí, kteří čtou alespoň nějaké knihy, Blesk a jemu podobné noviny mají (doslova) miliony čtenářů. Co to znamená? Mnoho lidí v naší republice využívá své schopnosti číst k hltání „informací“ o tom, kdo co nepěkného dělal a kolik se podařilo udělat fotek, případně jaká byla reakce sledovaného. Pokud neumí ani číst, nevadí. Stačí si domyslet význam toho obrovského rudého titulku a „vychutnat si“ výživné obrázky. Je jasné, že některým lidem to nahrazuje život, který nežijí tak, jak by chtěli. (Neúspěch v práci? To nevadí, pan X s paní Y se rozvádějí kvůli slečně Z a jejímu vztahu s panem X. Jaká důležitá informace! Jsou k tomu i fotky! Jé, ta vypadá! Zítra si určitě koupím další číslo, abych se dozvěděl, co na to jejich děti. Co když to vůbec nejsou jeho děti? To je tedy zamotané! Jak skvělé je žít na úlomcích života někoho jiného!)
Situace je podobná v podstatě všude ve světě. Nevím, jestli je tento fakt dobrá, nebo špatná zpráva. Sice je hezké vědět, že nejsme jediný takto postižený národ, na druhou sranu ale jako součást lidstva pociťuji smutek nad jeho úpadkem. (Pokud to tedy není spíš přetrvávající stav...)
Komentáře