Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Chcete brigádu za každou cenu? Dejte si pozor, abyste nenaletěli!

Potencionální zaměstnavatelé vám v inzerátech kolikrát naslibují hory doly, ale realita bývá mnohdy jiná. Za neurčitým pojmem „obchodník“ se někdy skrývá obyčejný pouliční prodavač charitativních předmětů a „hosteska“ může být jen krycí název pro roznašečku letáků. Opravdu víte, do čeho jdete?

O dobré brigády je nouze. A když už konečně objevíte takovou, která by vám skutečně vyhovovala, obyvkle vyhovuje i všem ostatním, takže je o ni takový zájem, že ji stejně nakonec nedostanete. Co naplat, říkáte si. Nějaké finanční přilepšení se vždycky hodí, a proto se spokojíte i s brigádou, která vám tak atraktivní nepřijde. Co na tom, že firma sídlí v podivném prostředí a její zaměstnanci ve vás dojem serióznosti rozhodně nevzbuzují. Hlavně že si vyděláte. Následující příběh ale vypráví o tom, že někdy je lepší si svého budoucího zaměstnavatele předem proklepnout, abyste pak nebyli nemile překvapeni... V inzerátu může brigáda vypadat sebelíp, nikdy ovšem nevíte, co vás čeká doopravdy.

Jeden mladík jménem Dan se vydal na pohovor do firmy Diamant, která se prezentuje jako „mezinárodní obchodní a reklamní společnost specializující se na kreativní řešení prezentace značky a produktů“ a která sídlí v pražském Motole. Po zadání názvu firmy do internetového vyhledávače se toho o firmě samotné příliš nedozvíte. Dokonce ji nenaleznete ani v živnostenském rejstříku, což už je samo o sobě na pováženou. Koho by však napadlo ověřovat si, zdali firma, do níž se jdete ucházet o zaměstnání, opravdu existuje? Dan to neudělal. Nicméně už při samotném pohovoru se mu firma, která jako pracovní náplň nabízí reklamní činnost a promotérství, příliš nezamlouvala. Zaměstnavatel, jenž má problémy s češtinou a nemá vytisklý ani životopis, který mu Dan zasílal, příliš důvěry opradu nebudí. Dan se mu přesto rozhodl dát šanci a vydává se na zkušební den, během něhož má absolvovat úvodní školení o budoucí práci.

Ujímají se ho dva muži podivného vzezření, kteří se mu snaží firmu Diamant co nejvíce vychválit a nalákat ho mimo jiné na školení v zahraničí. V Danových očích firma ztácí stále více na serióznosti, to nejhorší ho ovšem čeká. Namísto školení v nějakých firemních prostorách či přímo na místě činu (rozuměj mezi potenciálními zákazníky, např. v obchodním centru) se dvojice společně s nemile zaskočeným Danem vydává do panelového domu. Tam zvoní na dveře důchodců a pod falešnou zástěrkou „průzkum trhu“  se jim snaží vnutit parfém neznámé značky, který v jejich stánku v OC Letňanech stojí údájně 1500,-, ovšem oni ho nabízejí za pouhých 499,-. A k tomu jeden parfém zcela zdarma! Žádný takový stánek samozřejmě neexistuje, to ovšem nemohou nebozí důchodci vědět. Stejně tak nemohou vědět, že hodnota „parfému“ se pohybuje spíše v řádu desetikorun (a kdo ví, zdali je to opravdu parfém). Tomu se prý říká „kreativní řešení prezentace značky“. Čeština pro to má ale o poznání výstižnější výraz – podomní prodej.

Po druhém paneláku znechucený Dan rezignuje, s brigádou končí a do třetího paneláku tak vstupuje dvojice podomních prodavačů sama. Do budoucna získává výborné ponaučení, které se ani vám v životě nikdy neztratí – důvěřujte, ale prověřujte. A pokud si chcete najít opravdu seriózní zaměstnání, platí to dvojnásob.

Stalo se vám něco podobného? Nenechávejte si to pro sebe a napište EASY!

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio