Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Děti možná přestane ovlivňovat televizní reklama

Kateřina Klasnová se bude snažit o to, aby dětské pořady nenarušovala žádná reklama nebo teleshopping. Možné taky je, že se nebudou moci vyskytovat ani před a po nich. Inspirace k političce přišla ze Slovenska, kde se návrh setkal s úspěchem.

Kateřina Klasnová se bude snažit o to, aby dětské pořady nenarušovala žádná reklama nebo teleshopping. Možné taky je, že se nebudou moci vyskytovat ani před a po nich. Inspirace k političce přišla ze Slovenska, kde se návrh setkal s úspěchem.

Na ty, kteří by zákaz porušily, by čekala pokuta v rozmezí od 20 tisíc korun do 10 milionů korun. Tedy sankce, kterou zákon o rozhlasovém a televizním vysílání stanovuje už nyní. „Reklama je v tomto státě velmi často zneužívána proti dětem i jejich rodičům, může na ně působit pozitivně i negativně. Záleží na tom, jakého je druhu. Agresivní reklama zvyšuje agresivitu, nátlaková pak touhu dětí po něčem," uvedla dětská psycholožka Jana Procházková. Děti v předškolním věku jsou pak podle ní nejrizikovější skupina, jsou velice ovlivnitelné a reklama jim může uškodit.

Regulace reklamy by nešla zavést na všech kanálech, ale jen na těch licencovaných v České republice. Na společnosti se zahraniční licencí se náš zákon nevztahuje. Omezení reklamního prostoru ale může vyvolat nechtěnou reakci televizních společností, které by nabídku dětských pořadů zmenšily. Další problém je, že nikde není definováno, co přesně se považuje za pořad určený pro děti.

Klasnová by chtěla návrh připojit k zákazu hlučné reklamy, který zpracovává její kolega Václav Mencl. Pokud by šlo vše tak, jak má, novela by mohla fungovat už za půl roku.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio