Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Karel for president úplně všude. Proč?

Čím dál tím častěji se poslední dobou zastavuji nad tím, jak lehce se dají lidé ovlivnit bez toho, aby si to uvědomili. Virální reklama – taková, která má za cíl se rozšířit a dostat do podvědomí lidí právě díky jejich vlastní iniciativě. Nejen že se o takovou reklamu není třeba starat a vrážet do ní větší peníze, než je třeba, dokonce se do paměti lidí zapíše spíše než dnes již ohrané televizní či billboardové reklamy.
Tolik k úvodu a teď k aktuálnímu příkladu, který mi utkvěl v hlavě. Máme tu prezidentské volby a spolu s nimi i horlivé diskuse, výměny názorů a spekulace. A pak tu máme spousty příspěvků na sociálních sítích hlásajících „Karel for president!“, nápisů na zdech nebo školních tabulích hlásajících obdobný volební slogan a rádoby inteligentních puberťáků s jasnými názory. Blbost. Tohle už není vyjadřování názoru či přispívání do debaty podloženými argumenty, tohle je čistá propagace. Pokud někoho podporuji, stačí mu dát hlas, není třeba tagovat po zdech jeho jméno. A tak, aniž by si to tito lidé uvědomovali, stávají se součástí velkého propagačního řetězce, který následně pomáhají budovat. Snaží se vystupovat jako inteligentní jedinci, kteří se vyznají, a přitom v mých očích pouze slouží jako marketingový nástroj pomáhající šíření skryté reklamy. A proč? Protože pár herců řeklo do kamery, že Karel je super? Nebo kvůli velkorysému koncertu umělců, již ho podporují? Nechápejte mne špatně, proti Karlovi nic nemám, považuji ho za chytrého člověka a rozhodně mně samotnému na hrad sedí, nejsem ale politolog a především se mi prezidentské volby těsně vyhnou vzhledem k mému věku, a tak toho o kandidátech nevím ani zdaleka tolik, abych na tom mohl stavět svůj názor. A to je ten problém. Většina z mých přátel, kteří Karla tak horlivě podporují, se sama voleb účastnit nemůže a pochybuju, že se vůbec v našem volebním systému a jeho kandidátech orientuje. Hlavně ale, že mají svůj názor a nebojí se ho vyrýt propiskou do lavice.Co dodat? Asi jen, že smekám před prací propagačního oddělení, jež má na starosti Karlovu kampaň a natočilo těch pár sympatických videí, kde se usmívá do kamery.

Jakub Hrdina

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio