Kdo vyhrál v soutěži o nejlepší reklamu? Známe vítěze!!
Autor: Václav Komárek (16. 12. 2012)
Reklamy jsou většině lidí na obtíž a ihned po začátku reklamního bloku přepínají na jiný televizní program. Některé z reklam však mohou být dost zajímavé na to, aby si zasloužily svou čest a uznání. Právě k tomuto účelu slouží soutěž o nejefektivnější reklamu EFFIE.
Šestnáctého ročníku EFFIE se zúčastnilo 21 reklamních agentur, které přihlásily 56 kampaní. V porotě zasedali manažeři zadavatelských firem a společností zabývajících se výzkumem trhu. O tom, že tento rok byl z hlediska úspěšnosti reklam slabší než ostatní, svědčí, že byly uděleny jen tři zlaté medaile a porota rozdala pouze třináct cen.
Ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur uvedl: „Byly tu kampaně dokládající velkou vynalézavost v tom, jak s minimálními prostředky zvýšit oblibu a odbyt značky, ale převažovala stereotypní řešení a určitá skleslost agentur z blbé nálady spotřebitelů.“
V kategorii Potraviny a nápoje vyhrála agentura Mark BBDO se svou reklamou na Pepsi, inspirovanou Slovanskou epopejí Alfonse Muchy.
Za Sociální, ekologický a kulturní marketing získala zlato také agentura Mark BBDO. Porotu zaujala kampaň „Na Vánoce letí skutečné dárky do Afriky“ pro nadaci Člověk v tísni.
Poslední ze tří zlatých EFFIE udělila porota agentuře Mather Advertures v kategorii Finanční služby za kampaň „Dva světy“ pro Air Bank.
Komentáře