Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Kompromis senátu: Billboardy budou na silnicích nižších tříd

Senátní úprava návrhu na omezení reklamních billboardů říká, že by se nadále měly vyskytovat jen na silnicích II. a III. třídy, z dálnic a silnic I. třídy by ale měly zmizet.

Senátní úprava návrhu na omezení reklamních billboardů říká, že by se nadále měly vyskytovat jen na silnicích II. a III. třídy, z dálnic a silnic I. třídy by ale měly zmizet. Asociace venkovní reklamy si tuto podobu návrhu pochvaluje, původní verze by totiž podle ní znamenala likvidaci tohoto oboru reklamního byznysu. „Dle praxe obvyklé v EU by v případě schválení senátní verze návrhu ČR přijala rozumný kompromis zákazu reklamy na dálnicích a silnicích I. tříd a ponechání na silnicích nižších tříd. Dosažený kompromis podpořil v Senátu i předkladatel návrhu, kterým je ministerstvo dopravy," sdělil prezident AVR Stanislav Lazar.

Senátní úprava by v praxi omezila výskyt reklamních poutačů o 15 až 20 procent, zvýšení ceny této reklamy se ale neočekává. Ohlasy na kompromis jsou vcelku kladné, přesto se někteří přiklání k původní podobě novely. „My jsme schopni podpořit obě varianty s tím, že preferujeme to, aby Poslanecká sněmovna opravdu odmítla senátní pozměňovací návrh a schválila původní vládní návrh zákona," uvedl Jan Skovajsa z ministerstva dopravy. Touto verzí by však utrpěl státní rozpočet a také stovky, možná i tisíce zaměstnanců pracujících v této oblasti.

Ministr dopravy Pavel Dobeš vzal v potaz negativní ekonomický dopad a novou verzi návrhu označil za přípustnou. Nebezpečí reklam je podle něj výrazně vyšší při rychlostech nad 80 kilometrů za hodinu. Razantní omezení reklamních tabulí by uvítala dopravní policie i Autoklub ČR. O novele budou znovu rozhodovat poslanci.

Vzhledem k tomu, že se škrtá, kde se dá, by momentálně neměl být státní rozpočet omezován. Bezpečnost na silnicích je však bezesporu na prvním místě, čímž se senát očividně řídil a proti nejrizikovějším úsekům úpravou zakročil. Billboardy určitě v některých situacích odvrací pozornost řidičů od provozu, nejsou však zdaleka jedinou příčinou nehodovosti.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio