Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Odborníci zuří nad novým softwarem úřadů práce

O názor informatiků požádalo ředitelství úřadů práce. Výsledek jejich testování je ale určitě nepotěšil, ajťáci by prý sestavili stručnější seznam kladů než záporů. S kritikou se rozhodně nešetřilo.

O názor informatiků požádalo ředitelství úřadů práce. Výsledek jejich testování je ale určitě nepotěšil, ajťáci by prý sestavili stručnější seznam kladů než záporů. S kritikou se rozhodně nešetřilo. Databáze nejsou provázané, některé potřebné aplikace dokonce chybí, navíc se testuje v ostrém provozu a s ostrými daty. Další problém je, že při jakýchkoli úpravách se musí čekat na dodavatelskou firmu, čímž se vše protahuje až na několik dní.

„Nové aplikace se vyvíjely absolutně na poslední chvíli. Vývoj nových aplikací, který i s analýzami trval pouze několik měsíců, absolutně neměl šanci dohnat původní aplikace, které předchozí dodavatel OKsystem vyvíjel a propracovával 15–16 let,“ vysvětlují technici. V praxi se tak běžně setkali s nefunkčním schvalováním, neukládáním dat, a když už se data uloží, občas prostě vše zmizí. Někdy stačí vydržet 3–5 hodin a žádosti se objeví. Proč se tedy ministerstvo do zavedení softwaru pouštělo? Nic ho prý nestojí, hradí jen provoz a výpočetní výkon.

Nejsem bezpochyby jediná, když řeknu, že zavedení nového softwaru byl krok vedle. Když už se přichází s novinkami, očekává se snad od nich usnadnění, zlepšení, větší propracovanost a podobně. Tohle všechno program Hmotná nouze nesplňuje. Co tedy systém přinesl? Průtahy, nespokojené klienty, přesčasy úředníků. Je jistě pěkné, že ministerstvo ušetřilo 300 miliónů, jen nevíme, zda šetří na správném místě.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio