Reklamace– vážně je to horor?
(20. 10. 2012)
Představte si tu situaci. Už měsíc potřebujete sluchátka. Nemáte zrovna moc peněz, tak hledáte low-endová sluchátka, která ale mají osvědčené jméno, tudíž vám nepřestanou hrát během týdne. A teď si představte, že projdete celý server www.alza.cz, koupíte si sluchátka (Sony,in-eary), rozbalíte je a druhý den vám chrastí. Po 16 hodinách!!! Tohle prostě není normální.
Týden jsem byl mimo (ne z alkoholu, ale prostě jsem neměl čas), tudíž jsem tam šel až 7 den vlastnění. Respektive – našel jsem si na internetu, kde je reklamační centrum Sony, co jim mám říct, jak se tvářit a pak až jsem teoreticky mohl jít do Alzy. A tady to začíná…jelikož musíte nejprve do „reklamačního centra“ (se kterým Alza jako taková nemá vůbec nic společného, může se vám stát to, co mně. Totiž, že vám nic vyreklamovat nechtějí. Upřímně, toto není článek o něčem konkrétním, tohle je prostě popis mého pátečního odpoledne, ale chci jím vyvrátit jeden zavedený stereotyp – že jsou v největším on-line shopu s elektronikou jen tupci a že vám nic nevymění.
Vymění, vymění všechno. Ve chvíli, kdy jsem držel veškeré potřebné dokumenty, zasmáli se, zeptali se, jak chci vrátit peníze, popřáli pěkný den a já mohl odejít. V Alze tedy problém nebyl. Zádrhel přišel totiž o půl hodiny dříve v zákaznickém centru Sony. To se snažilo velice vehementně, abych si reklamaci rozmyslel a aby mi nemuseli žádný dokument o reklamaci dát. Sluchátka se ničí, to víme všichni, jednou si to prostě rozmyslí, a buď vám nehraje jedno sluchátko (zpravidla levé, nevím, jak to dělají), nebo chrastí. Sony mé vysvětlení přijalo, ale řeklo, že toto není výrobní vada a že jsem je mohl něčím polít, špatně strčit do kapsy (nemají se tolik zamotávat, to není moje věc…)a že mám využívat přibaleného příslušenství, na které se mají sluchátka namotat vždy, když se rozhodnete je neposlouchat. Tím prý předejdu špatnému zacházení a prodloužím trvanlivost sluchátek. Když jsem řekl, že jsem je ani nestihl zašmodrchat, vytáhli na mně, že to není možné a že se na ně podívají, ale že pochybují, že to půjde opravit a pokud, tak minimálně za dva týdny, než se na ně podívá „servisák“. Dva týdny bez sluchátek?
Mno, řekl jsem, že si myslím, že je to velice zbytečné. Navíc jsou to sluchátka. Když pochopil, že rozbití po týdnu se mnou „neukecá“, přistoupil na to, že mi Alza může vrátit peníze. Sepsal dokument, s tím jsem šel do Alzy a…Hola hop, během 5 minut jsem držel v ruce hotovost. Poděkoval jsem a z hlavy vyhnal domněnku, že v Alze prostě nic nevyreklamujete. Ovšem tenhle internetový obchod už využít k nákupu sluchátek nechci a rozhodl se pro pevný obchod Datart.
Sony sluchátka jsou dobrá, ne že ne, tudíž jsem se podíval, viděl, že je mají v nabídce, vzal, zaplatil, spokojeně odešel…Z nedostatku času jsem tenhle článek začal psát už dávno a dopisuju až v podstatě po týdnu (práce a škola mi neumožňují, abych psal více a zajímavější věci) a nevěřili byste, co se stalo. Včera jsem byl v Datartu reklamovat sluchátka. Ano, po necelém týdnu měly stejný problém jako ty předchozí. Ovšem musím pochválit Datart – divili se, proč jsem předtím musel do zákaznického centra Sony, že oni to udělají i bez toho. Během 10 minut jsem opět držel hotovost…A šel do třetího obchodu a koupil si jiná, má oblíbená sluchátka. Jsem zvědav, kdy půjdu do CzechComputer.
Tak tady to máte. Alza reklamace bere (i když paní v Datartu si mi stěžovala, jak tam mají problém s jejím tabletem, který má…to mi nesežerete…týden), ale asi to chce i krapet štěstí. Datart mě velice potěšil. Vstřícné chování, peníze také na ruku. Problém je nejspíše ve low-endových sluchátkách a spotřebním zboží vůbec. Prostě se kazí a ničí. S tím nikdo nic nenadělá. Ale jak říkám – nebojte se reklamovat, pokud budete stejně hezcí a dokonalí jako já, určitě vám to též vyreklamují. Šťastné nákupy!Představte si tu situaci. Už měsíc potřebujete sluchátka. Nemáte zrovna moc peněz, tak hledáte low-endová sluchátka, která ale mají osvědčené jméno, tudíž vám nepřestanou hrát během týdne. A teď si představte, že projdete celý server www.alza.cz, koupíte si sluchátka (Sony,in-eary), rozbalíte je a druhý den vám chrastí. Po 16 hodinách!!! Tohle prostě není normální.
Týden jsem byl mimo (ne z alkoholu, ale prostě jsem neměl čas), tudíž jsem tam šel až 7 den vlastnění. Respektive – našel jsem si na internetu, kde je reklamační centrum Sony, co jim mám říct, jak se tvářit a pak až jsem teoreticky mohl jít do Alzy. A tady to začíná…jelikož musíte nejprve do „reklamačního centra“ (se kterým Alza jako taková nemá vůbec nic společného, může se vám stát to, co mně. Totiž, že vám nic vyreklamovat nechtějí. Upřímně, toto není článek o něčem konkrétním, tohle je prostě popis mého pátečního odpoledne, ale chci jím vyvrátit jeden zavedený stereotyp – že jsou v největším on-line shopu s elektronikou jen tupci a že vám nic nevymění.
Vymění, vymění všechno. Ve chvíli, kdy jsem držel veškeré potřebné dokumenty, zasmáli se, zeptali se, jak chci vrátit peníze, popřáli pěkný den a já mohl odejít. V Alze tedy problém nebyl. Zádrhel přišel totiž o půl hodiny dříve v zákaznickém centru Sony. To se snažilo velice vehementně, abych si reklamaci rozmyslel a aby mi nemuseli žádný dokument o reklamaci dát. Sluchátka se ničí, to víme všichni, jednou si to prostě rozmyslí, a buď vám nehraje jedno sluchátko (zpravidla levé, nevím, jak to dělají), nebo chrastí. Sony mé vysvětlení přijalo, ale řeklo, že toto není výrobní vada a že jsem je mohl něčím polít, špatně strčit do kapsy (nemají se tolik zamotávat, to není moje věc…)a že mám využívat přibaleného příslušenství, na které se mají sluchátka namotat vždy, když se rozhodnete je neposlouchat. Tím prý předejdu špatnému zacházení a prodloužím trvanlivost sluchátek. Když jsem řekl, že jsem je ani nestihl zašmodrchat, vytáhli na mně, že to není možné a že se na ně podívají, ale že pochybují, že to půjde opravit a pokud, tak minimálně za dva týdny, než se na ně podívá „servisák“. Dva týdny bez sluchátek?
Mno, řekl jsem, že si myslím, že je to velice zbytečné. Navíc jsou to sluchátka. Když pochopil, že rozbití po týdnu se mnou „neukecá“, přistoupil na to, že mi Alza může vrátit peníze. Sepsal dokument, s tím jsem šel do Alzy a…Hola hop, během 5 minut jsem držel v ruce hotovost. Poděkoval jsem a z hlavy vyhnal domněnku, že v Alze prostě nic nevyreklamujete. Ovšem tenhle internetový obchod už využít k nákupu sluchátek nechci a rozhodl se pro pevný obchod Datart.
Sony sluchátka jsou dobrá, ne že ne, tudíž jsem se podíval, viděl, že je mají v nabídce, vzal, zaplatil, spokojeně odešel…Z nedostatku času jsem tenhle článek začal psát už dávno a dopisuju až v podstatě po týdnu (práce a škola mi neumožňují, abych psal více a zajímavější věci) a nevěřili byste, co se stalo. Včera jsem byl v Datartu reklamovat sluchátka. Ano, po necelém týdnu měly stejný problém jako ty předchozí. Ovšem musím pochválit Datart – divili se, proč jsem předtím musel do zákaznického centra Sony, že oni to udělají i bez toho. Během 10 minut jsem opět držel hotovost…A šel do třetího obchodu a koupil si jiná, má oblíbená sluchátka. Jsem zvědav, kdy půjdu do CzechComputer.
Tak tady to máte. Alza reklamace bere (i když paní v Datartu si mi stěžovala, jak tam mají problém s jejím tabletem, který má…to mi nesežerete…týden), ale asi to chce i krapet štěstí. Datart mě velice potěšil. Vstřícné chování, peníze také na ruku. Problém je nejspíše ve low-endových sluchátkách a spotřebním zboží vůbec. Prostě se kazí a ničí. S tím nikdo nic nenadělá. Ale jak říkám – nebojte se reklamovat, pokud budete stejně hezcí a dokonalí jako já, určitě vám to též vyreklamují. Šťastné nákupy!
P.S. jména obchodů a značek jsou čistě náhodná a nemají nic společného s opravdovými firmami.
Komentáře