Studentka navrhla design obchodu Puma
Autor: Kateřina Řasová (30. 12. 2011)
V Praze se na jaře otevře zbrusu nový obchod světové značky Puma, která se zaměřuje na prodej sportovního oblečení. Obchod na náměstí Franze Kafky ponese název Puma Social Club Store. Prodejna oblečení bude spojená s kavárnou a výstavním prostorem. S otázkou designu interiéru obchodu oslovila Puma studenty českých vysokých škol.
Vítězkou se stala Tereza Komárková studující Technickou univerzitu v Liberci. V porotě vybírající nejlepší návrh zasedal designér Maxim Velčovský. Terezin návrh se mu líbil hlavně díky nápadu zavěsit oblečení na háky visící ze stropu místnosti. Porota ocenila i další oučást návrhu – venkovní stěnu s reproduktory, které budou lákat kolemjdoucí chodce k návštěvě prodejny. Porota se shodla na tom, že návrh dokáže utáhnout celý obchod a obstarat zábavu i pro hosty kavárny. Svůj koncept studentka z Liberce zrealizuje společně s designovým studiem edit! během ledna nového roku.
Puma má v současné době přes 8000 zaměstnanců a působí v 80 státech světa. Značka byla založena před šedesáti lety Rudolfem Dasslerem, jehož bratr Adolf je zakladatelem konkurenční značky Adidas. Mnoho znás asi neví, že firma se původně měla jmenovat „RUDA“ po svém zakladateli. S tímto názvem se však brzy rozloučila a vyměnila jej za název „PUMA“, který používá dodnes.
Komentáře